سخنرانی عمومی مهارت های صحبت کردن عمومی، راهنمایی صحبت عمومی
هدف حرفه ای صحبت کردن چیست؟
اهداف حرفه ای صحبت کردن، سرگرم کردن، اطلاع رسانی، الهام بخشیدن به مخاطبان است تا اقدام کنند.
حقیقت این است که برای ارائه یا سخنرانی خود، باید بیشترین تاثیر را داشته باشیم، باید بتوانید مخاطبان خود را سرگرم کنید و تماشا کنید.
من قصد دارم به شما 8 راه را که در سخنرانی هایم استفاده می کنم به شما بدهم تا مخاطبان خود را تا پایان سخنرانی خود در لبه صندلی های خود حفظ کنند.
1) بگو چی بگم که با مخاطب ارتباط برقرار کنه
اجازه بدهید به شما نمونه ای از نحوه گفتگو را باز کنم و می دانید که بیش از 5000 گفتگو و سمینار را داده ام. تقریبا همیشه با همان کلمات باز می شود.
من می گویم، "تبریک می گوییم که اینجا هستیم این به این معنی است که شما امروز در جامعه ما ده درصد بالغ در جامعه ما هستید. "
من این را در روسیه می گویم، من در چین، فنلاند، کانادا می گویم و آن را در آتلانتا می گویم.
"امروز شما در میان ده درصد بزرگسالان در جامعه ما هستید".
"چرا اینطوره؟"
"این به این دلیل است که شما اینجا هستید."
"شما می بینید، تنها ده درصد از مردم در هر جامعه هرگز به یک سمینار شبیه به این موضوع می روند تا یاد بگیرند که چگونه به نحوی بهتر عمل کنند. 90 درصد دیگر همواره دلیلی برای بودن در اینجا ندارند. "
سپس از شما خواهش می کنم، "چند نفر از شما افرادی را می شناختید که می توانستند اینجا بوده اند اما برای اینکه نمی آمد، بهانه ای داشتند؟"
هر کس در مخاطب می بیند و تصویر می کند و فکر می کند کسی که اینجا نیست، که معمولا یک فرد بسیار موفق نیست.
سپس به آنها می گویم که واقعیت این است که آنها در اینجا هستند به این معنی است که آنها در ده درصد هستند.
و به هر حال، چگونه می توانید بفهمید که شخصی واقعا چه کسی است؟
چگونه می توانید بگویید چه چیزی آنها را باور دارد، اهداف آنها و امیال، رویاها و ارزش هایشان چیست؟ می توانید با آنچه که می گویند بگویید؟ آیا آنها امید و آرزو دارند؟
نه
این تنها چیزی است که آنها انجام می دهند. واقعیت این است که شما اینجا هستید شما اقدامات را در اینجا قرار داده اید، و این بدین معناست که شما در ده درصد است.
سپس می گویم: "بسیاری از شما فکر می کنید که اگر او می دانست که چه مقدار پول من را ساخت، نمی گوید من در ده درصد بودم."
"شاید نه، اما به یاد داشته باشید مهم نیست که از کجا آمده اید. همه چیز واقعا مهم است، جایی که می خواهید. "
"و در جایی که می روید، با آنچه که در حال انجام آن هستید، تعیین می شود. و این واقعیت که شما اینجا هستید، بدان معنی است که شما قصد دارید یک آینده عالی داشته باشید. به یاد داشته باشید که قصد آینده تصمیم فعلی را تعیین می کند. "
من شروع کردم.
حتی می توانم بگویم که می خواهم برخی از ایده ها را با آنها به اشتراک بگذارم، که توسط ده درصد از مردم در این زمینه تمرین می کنند. من به آنها می گویم که این ایده ها می توانند به آنها کمک کنند تا سریعتر از آنچه تصور می کردند، پیشرفت کنند. سپس به بحث من راه می یابم.
گوش دادن به اینکه چگونه استیو جابز تقریبا بلافاصله در مخاطب استنفورد در سال 2005 به مخاطبانش وصل می شود.
2) با احساسات ارتباط برقرار کنید
گاهی اوقات وقتی که من با مخاطبان خود صحبت می کنم، می گویم: "به من بگویید، چه میزان تفکر مردم عاطفی است و چه میزان منطقی یا منطقی است؟"
و مردم برای مدتی حدس می زنند، و سپس آنها در نهایت می گویند: "اوه، خوب، ده درصد منطقی و 80 یا 90 درصد احساسی است".
من به آنها نمی گویم.
تفکر مردم 100 درصد احساسی است.
این یعنی چی؟
این به این معنی است که مردم فکر عاطفی و منطقی را توجیه می کنند.
ذهن ناخودآگاه و احساسات ما در واقع چندین هزار برابر سرعت منطق عمل می کنند.
به عنوان مثال، ممکن است فردی را ملاقات کنید و بلافاصله آنها را دوست داشته باشید. بعدا می توانید متوجه شوید که دلایل زیادی برای شما وجود دارد که فورا آن شخص را دوست داشته باشید. احساسات شما بلافاصله مانند یک سوئیچ چسبیده بود، اما منطق شما پس از آن پیروی شده و دلایل شما را تشخیص داده اید.
3) به مخاطبان بگویید که چقدر خوب هستند
در طول سخنرانی، به عقب برگردم و بگویم.
"از آنجا که شما در ده درصد بالا هستید، این را می دانید ..."
"مردم در ده درصد بالا مانند شما این کار را انجام می دهند ..."
"افرادی که تمایل دارند تا در اهداف تعیین شده ده درصد قرار گیرند یا زمان خود را مدیریت کنند."
بنابراین من همیشه به عقب برمی گردم و به آنها می گویم که آنها در ده درصد هستند و این چقدر خوب است. در حال حاضر این یکی از راه های ایجاد آن سرگرم کننده و لذت بخش است، زیرا مردم همه لبخند و احساس خوشحالی خواهند کرد.
آنها فکر می کنند ...
"پسر، این پسر واقعا هوشمندانه. من حتی متوجه نشدم که من در ده درصد بودم تا زمانی که به من گفت. "
4) پیوستن به باز شدن در طول سخنرانی خود
شروع کردن با یک خط خطی قوی و یا یک داستان واقعا خوب که شما می توانید پیوند و کل سخنرانی خود را به قلاب، بسیار، بسیار قدرتمند است.
و من این سال را بعد از سال انجام دادم
بیشتر درباره داستان سرایی ...
1 نکته بنر
5) نسبت به علاقه خود مخاطبان
چه چیزی مردم را به سمت بحث و گفتگو دعوت می کند، به غیر از موضوع، که بسیاری از آنها ممکن است برای آن وجود داشته باشند؟
بسیاری از مردم به من گفته اند که مجبور شدند به سمینار من بیایند. آنها نمیخواستند به آنجا بروند، چرا که آنها فکر نمیکردند چیزی را یاد بگیرند.
بنابراین آنها آنجا نبودند زیرا من چنین شخص شگفت انگیزی بودم. آنها آنجا بودند، زیرا آنها مجبور بودند.
q
- ۹۷/۰۴/۰۵